torsdag 1 maj 2008

Silhuetter av grönt och rött

Det är farligt att leka med elden. Det tror jag att jag insåg för länge sedan. Jag minns att jag inte hade det som avsikt. Jag minns att det inte var vad jag ville, eller försökte skapa. Jag vill minnas att jag inte gjorde det. Låt mig ljuga för mig själv. Var snäll, var barmhärtig. Jag önskar att allting hade varit annorlunda. Jag önskar att något hade skett, och jag önskar att jag hade sett. Allt jag ville var att känna någonting. Jag kunde inte känna, jag visste inte längre vad som var och vad som hade varit. Jag var förvirrad och ensam, och du var inte där, och jag behövde dig där! Jag behövde något, jag vet inte vad. Något levande. Något som jag visste kände mitt mörker.

Det var så mörkt, med silhuetter av grönt och rött som rusade igenom rummet. Jag hade gjort det fel, lekt fel lekar vid fel tillfälle. Jag förstod dig, jag vill veta att jag förstod dig! Å snälla låt mig ha förstått dig, trots att jag vet att jag inte kan. Vore jag bara mer stark, vore jag bara mer. Snälla låt mig vara mer, var barmhärtig. Jag ville bara känna någonting, jag ville inte detta. Jag visste att jag hade brutit dig, att du sett något du inte ville se, men jag visste inte längre vad som var.

Det fanns så mycket runt mig. Det fanns så mycket jag inte såg. Det bara försvann, silhuetter i grönt och rött, som gled förbi. Det fanns inget kvar som höll mig uppe. Jag sjönk, sjönk neråt. Men du var fast, du var solid och du var vacker. Jag ville inte göra det, jag visste inte. Du var så vacker, och du var där, och jag såg dig. Du försvann inte. Jag ville bara känna. Jag ville bara kunna stå upp igen. Jag var rädd! Jag var så fruktansvärt rädd. Du fick inte försvinna, du fick inte göra det. Det var bara genom dig som jag kunde vara. Du var min mark, mitt skepp och min mast.

Jag ville inte. Snälla var barmhärtig, jag var så ensam. Jag visste inte.


I wish these tears could heal
I really wish they could
All of this, just to feel?
I've lost you, and so I should
Washed away in a flood

I wanted to feel I was fine
I wanted to smile again
Didn't see you weren't mine
Didn't care about else than gain
I was your Cain

Please believe what I say
I was just alone
Now come what come may
Let me rot to my bone
I kept your eyes for when I pray
And your smile for when I play

Inga kommentarer: